ua en ru

Ділова активність у Китаї знизилася до мінімуму за 11 місяців

Ділова активність у виробничому секторі Китаю сповільнилася третій місяць поспіль.  Індекс PMI, що розраховується банком HSBC, опустився до мінімуму за 11 місяців до позначки 47,7 пункту проти 48,2 пункту в червні.

Ділова активність у виробничому секторі Китаю сповільнилася третій місяць поспіль, свідчать дані від HSBC.

Як передає "Росія 24", індекс PMI, що розраховується банком HSBC, опустився до мінімуму за 11 місяців до позначки 47,7 пункту проти 48,2 пункту в червні.

Нагадаємо, що знаходження індикатора нижче позначки в 50 пунктів свідчить про уповільнення в секторі економіки.

Поточна кон'юнктура змушує виробників звільняти персонал. Субіндекс зайнятості опустився до мінімуму за 52 місяці, склав 47 пунктів. "Слабкі дані за липень від HSBC говорять про продовження спаду, нові замовлення знижуються", - говорить Цюй Хунбінь, головний економіст HSBC по Китаю.

Читайте також: У Китаї почався відплив іноземного капіталу

Дані, що вийшли підкреслюють, що ринок праці відчуває сильний тиск, і владі необхідно переглянути "настройку" економіки, враховуючи цей фактор.

На 2013 р. уряд Китаю ставить завдання щодо зростання ВВП в 7,5%, при цьому прем'єр-міністр Лі Кецян заявляв, що рівень в 7% є пороговим і нижче цієї позначки економічне зростання не опуститься.

Згідно з останнім звітом інформаційно-аналітичного агентства Platts попит Китаю на нафту в червні виріс до рекордних значень у 9,99 млн барелів на день. За даними Platts, показники за червень цього року перевищили минулорічні показники за аналогічний період на 11,7%. При цьому був також побитий колишній рекорд в обсягах попиту на нафту з боку Китаю в 9,8 млн барелів, зафіксований у вересні минулого року. Причиною такого різкого зростання попиту на нафту стали нові паливні стандарти, які спровокували збільшення попиту на позашляховики.

Уряд представив нові стандарти в березні, для того щоб впоратися зі смогом у великих містах Китаю. Правила повинні зробити автомобілі більш економічними, але найцікавіше полягає в тому, що нові правила пом'якшують стандарти для більш важких автомобілів, таких як позашляховики, і дають автовиробникам стимули для створення неекономічних автомобілів.

Аналітик Bernstein Research Нейл Беверидж вважає, що така тенденція робить значний вплив на обсяг світового попиту на нафту.

Читайте також: У Китаї через активне зниження рейтингів компаній можлива хвиля дефолтів на ринку облігацій

На його думку, частка позашляховиків зросте з 15% до 22% в Китаї до 2020 р. Це означає більший попит на нафту, що дозволить частково компенсувати уповільнення зростання економіки. У Bernstein Research зазначають, що до 2020 р. більше 50% від потреби в нафти в Китаї буде припадати на транспортний сектор в порівнянні з показником в 30% десять років тому.

Зазначимо, що за останніми даними Державного бюро статистики КНР, ВВП Китаю в II кварталі 2013 р. виріс на 7,5% в річному численні. Офіційна оцінка економічного зростання в квітні-червні ц.р. збіглася з очікуваннями аналітиків. ВВП Китаю в II кварталі 2013 р. щодо попереднього кварталу знизився на 0,2%. У попередньому кварталі (січень-березень 2013) зростання ВВП у річному численні склало 7,7%.